Wednesday, February 9, 2011

My Mom





^-^
rasanya.. semua orang ada ibu kan kan?
this is my mom, the person whom willing to sacrifice herself to give birth of me. masih ingat lagi bila tiap kali time nakal2 dulu mama bilang aku bukan lahir dari buluh tapi penat dia mengandungkan aku 9 bulan e2 masih terasa. bila jak aku memberontak time kici2, dia selalu cakap tunggu jak masa aku beranak nanti taulah aku camana  susah kasi besar aku. mengakulah juga aku ney kadang2 nda berkupingnya mama hehe e2lah bilang dia meradang habis kena cuci. 
tapi bila mendewasa ini, barulah aku faham jiwanya. mungkin aku belum ada anak tapi aku mengerti perit jerih dia membesarkan aku. aku kira untung juga pasal yalah anak bongsu kan, jadi aku memang rapat sama mama. dia selalu backing aku waktu kici dulu. bila orang lain marah lagi2 kakak...my mom jadi penyelamat. sampai aku mendewasa ney even kadang2 ada benda adaik beradik lain bengang mesti keluar juga :'mentang2 anak bongsu" hahaha jaki sangat lah e2. siapa suruh menjauh ma mama, sendiri juga kan yang x pandai jaga hatinya. hati wanita macam mama ney jenis yang sentiasa ingat perangai anak2nya. siapa jak anaknya dalam keluarga dia sentiasa akan ingat. hari ney aku rasa bersyukur sebb even my mom lahirkan aku dalam usianya yang agak lanjut aku bersyukur padaNya sbb aku x cacat atau x sihat. yalah, risiko melahirkan anak masa lanjut sangat tinggi sampaikan aku cakap dengan mama kenapa dia sanggup lagi lahirkan aku sedangkan beza aku dengan kakak sulung 30 tahun bezanya. dia sekarang uda lewat 50an. nah, tgklah punya lah aku rasa bersalah dilahirkan didunia dengan memberi risiko pada mama. tapi inilah ketentuanNya. sebagai hamba aku bersyukur sbb aku masih mampu peluk mama tiap hari. aku cuma hairan adakah sukar ahli keluarga aku yang lain buat hal yang sama macam aku buat.... bila mama lebihkan aku aku kah yang salah? sedangkan mahu peluk mama secara spontan pun susah apalagi mau cium pipi macm aku buat. mama dulu senang jak mau cium peluk kita tapi bila uda dewasa..kenapa susah mau buat benda yang sama~~~emmm..

Hari ney aku cuma buat yang terbaik untuk dia. biarpun kadang2 dia pandai marah tapi aku biarkan saja sebb aku x tau siapa antara kami yang di jemput olehNya dulu. biar akhirnya aku x menyesal. aku x mampu bagi dia duit tapi sekurang2nya... aku menyenangkan hatinya~~~ mama aku sayang mama~~~ terima kasih kerana uda melahir, merawat dan menjagaku~~

Ya Allah, ya Tuhanku...aku bermohon padamu ampunkanlah dosa kedua ibubapaku bersih seperti mana bersihnya aku semasa lahir daripada dosa. lindungilah mereka dari api neraka~~~

Amin