Thursday, November 24, 2011

being positive ^___^

road...that we chose aise hehe
marah..adalah satu keadaan yang mana semua org akan lalui dan alami. dan jujur perasaan marah adalah benda yang paling aku x suka sebenarnya. aku jenis cepat sejuk bila marah sbb aku fikir yang lau aku marah jak mesti muka pon jadi tua capat hahaha..dua tiga hari ney aku marah ja..puncanya? org lain. aku x marah juga lau org lain berhati2 bila bercakap, tapi lau uda x berhati2 nah kao rayang..diam2 x berckplh aku tandany aku terlampau marh hehe. aku x taulh juga mungkin sbbnya aku jadi cepat panas marh mangkali disebbkan cara hidup aku yg kurg keluarkan peluh. wah! dulu masa diladang nda aku bergini yg cam cacing kepans marh haha. bila aku cek balik...owh sbbnya aku terperap di rumah unhealthy. laen aku rasa bila just jadi suri rumah, tgk lptop n tv n pg pekan.repeated everyday... baru sebulan belum g berthun2..camanalh nasib encik sae nanti hehe. tadi tengahri aku apply kerja online tapi kerja biasa2 jelah. petang tadi aku kena call untuk temuduga..walaupun setakt temuduga tapi alhmdulilh ok jugalh. kurg2 ada juga mau temuduga aku TT-TT. i kept the secret from my hubby sbbnya aku mls mau kacau beliau yg bz e2 huhuhuhuuuu...but anyway i think positive on that.. kerana aku tahu dia memang banyak kerja. kadang2 kasihan dengan dia terpksa melyn karenah aku yang sbnrnya aku sndri sedar agak melampau. tapi lau x begitu maka beliau lupa beliau ada tunang haha. dia cakap yg bertunang ne macam ujian mau tgk samada aku lulus tahan ka x dgn kebzanya e2. walaupun aku teringin sangat mau jadi cam couple laen tapi i know i can't..he can't. jadi kesimpulannya aku berfikiran positif bahwa Allah e2 bijak menyusun setiap step kpd hambaNya. maka dosa2 spt dosa mata, dosa hati n dosa2 laen tidak akan berlaku. dosa ingin dekat e2 sahaja bersamaan dengan dosa menghampiri zina. he always remind me yang dia x mau apa2 pon berlaku seblm khwn... bila flsh back balik knp aku d usm dulu keras hati mau terima org, dan sekrg aku faham yang bila Allah mahukan hati aku terbuka maka ia akan berakhir ke jinjang pelamin Insyallh. kesmpulanny berfikirnlah positif, Dia merancg perkara yang baek2 kpd HambaNya ^^

hari2 ney aku tanamkn dalam diri aku lau ada something happen i know its happen for a reason. ^^