Friday, November 4, 2011

learning a man???? ^___^

hari ney macam biasalah mengupdate lagi aku punya blog yang hentah hapa2 ney hehe...sbnrnya currently tgh idle daripada msg aku ponya laki (wakaka ganas eh) hehe..smlm nangis lagi, pasal x kena msg jak pon haha tapi sebnrnya emosi x stbil lgi skg...mau dekat bendera jepun lah katakan jadi aku ndak salahkan siapa2 kok..hehe jadi aku mengambil pendekatan bahawa aku x cari beliau lah..hari2 ney asyik aku jak cari..so aku biarkan beliau rindu aku ceeeeeeiiiit (padahal macam mau mati ney tahan2 rindu kah2)..^^..
i love this pic hehe


 jadi bagi menghilangkan bosan seorang penganggur berjaya aha...aku pon downloadlah SNSD hello baby..currently download epi 9..e2lah dulu ada cik jija kasi aku delete plak ney, bukan sengaja psl ada virus gaban entah dari mana..serba salah pla aku bila gtau jija aku uda delete tanpa bgtau knp aku delete..pent2 dia download bah^^....Mian Chingu ya TT_TT.....masa tengah siuk2 menghadap laptop tiba2 aku tarik buku yang aku guna untuk tambah ketinggian ney laptop then letak lah ditepi. lama jugaklah dalam bbrapa jam aku toleh buku e2 untuk beberapa saat..(bukan kerana buku ney aku lum kasi balik ma lib hehe nanti lah tunggu bulan pngampunan ^^) tapi tajuk buku e2 WHAT COULD HE BE THINKING? by michael gurian. baru aku perasan yang aku lum habes baca buku ney..baru sampai part THE MALE BRAIN...aku ingt sgt aku pinjam buku ney 23 dec 2010 dan start baca lepas baca 3 buku yang lain. tapi tiba2 aku dapat tawaran masuk SSTC buku ney tertinggal d bilik jadi perhiasan. buku ney tentang A GUIDE TO THE MYSTERIES OF MAN'S MIND...hehe pelik kan aku baca ney buku. kemudian aku start baca buku ney balik sampailah part dimana seorang lelaki yang lembut boleh terhasil masa dalam kandungan ibu...gulp!!bila aku fikir2 balik patutlah dalam islam seorang ibu perlu menjaga perasaanny semsa mengandung and ayah baby e2 kena jaga perasaan ibu sbb ada part dalam tumbesaran baby dalam kandungan yang baby akan membesar menjadi lelaki or perempuan. sbb sebenarnya kita dalam kandungn kan masa belum jadi sgt that thing (private part hehe), kita ada dua anus huhuhu...sbb e2 kdg kita perangai cam lelaki, and lelaki cam perempuan tapi %nya sgt sikit.. kalau baby 2 tumbesarannya kepada baby lelaki tapi tiba2 ibu baby e2 murung, tekanan perasaan,unstable emotion kan ibu akan merembeskan something ( ayak..forgot already hehe) the it's shut down pertumbuhan testosteron yang secukupnya dalam diri baby tersebut..maka jadilah beliau lelaki lembut yang semulajadi tanpa dibuat emmmm.... ><...kadang2 kita tertanya juga e2 knp dulu budak2 kita ney degil mau mampus n suka panjat pokok2, main tembak2..(hehe sound like me) sbnrnya e2 normal means kita ne ada testosteron juga tapi amounnya sikit krn progesterone kita lagi banyak..begitu juga lelaki ^___^..if kita suka nangis banyak, lelaki juga nangis tapi sikit kenapa diaorg nangis sikit krn air mata e2 keluar dgn bantuan progesterone yang sedikit tersebut hehe.... wah! cam ahli biologi uda aku ney kan haha..tapi dengan bantuan buku ney aku memahami kenapa lelaki2 ney sgt sukar difaham...heheh

hehe...  
masa baca buku ney bapa ku baru jak pulang dari pekan, biasalah kan hari sabtu bah ney hari..siapa nda mau joli2 sakan haha..aku jelah kali yang nda mau..setakat buput..haha nda smpi 10 minit teround uda bah. macam biasalah hujung2 minggu ney just me dad and the cats jak di rumah. kakak pla ada laki, jadi balik jumpa laki dia, aku pla teda laki lagi jadi mengupdate blog saja haha..dia beli makanan kegemaran aku iaitu murtabak..tapi yang ney spesel sikit sbb ada ayam, lau selalu dia beli murtabak sayur jak hehe... nah, klu suda bgini mana kami makan tengahri uda.. sbb dua pon kenyang ney...syukurlah aku bapa ney  bukan jenis yang cerewet, sgt2 x cerewet..my mom was so lucky bayangkanlah kdg2 if dorg berdua yang tinggal makan tengahari mesti jadi makan petang hahah..ganas kan mamaku. ndaklah bah dia marah2 teda nasi or ikan mahupun sayur, ndaklah bah dia p tempelang my mom ka, sindir2 ka, mengamuk ka. alih2 my sis yang marh sebb dia kasihan bapa makan lewat x makan tengahari. yang sgt pelik, bapa cukup nda suka lau my sis mrh my mom hanya gara2 dia x makan.. tapi cara dia marah bukan direct,dengan cara memulaukan my sis...like if my sis masak dia x makan, x bercakap, hempas2 pintu hehehe,..and then taulah kami 2 dia x suka..e2lah benda yang buatkan aku respek dia.. bagi dia apa pon hal dia dengan mamaku jgn kami adik beradik masuk campur...yang bikin aku btl2 sgt respek dia bila satu hari dorg solat jemaah sama2, maka aku pon mau juga masuk2 campur ney..ruang bilik e2 agak sempit jadi muat solat utk dua org...bila aku angkt sejadah letak belakg dia,and alih sejadh mama dia ckap :"mama kao?" haha maka aku menggethaoudkan diriku dri bilik...and the i realize that he love my mom more than us...that the thing yang bukan semua org bley dapat kalau hidup berpasangan... lamanya uda mamaku kahwn dgn bapaku..cinta e2 masih ada dan dalam lagi. huhu

emmmm...
my man....mesti sgt sibuk skg, jadi aku mempreparekan diri aku utk merajuk panjang haha, bijak2... kawan aku yang suda kawen Nazirah @ Aj adalah manusia yang banyak aku buat rujukan khas lau2 aku mau tnya dia pasl hidup berumahtangga ney.. banyak juga owh ilmu yang leh pakai n x leh pakai kikikiki... dia selalu pesan jangan cemburu buta,cemburu x buta bley (blurrr ****00) haha nda mengerti aku geng. hygine dia lau leh jaga, sebaiknya. maka dengan e2 aku menjadi tukang kasi beli pencuci muka kepada beliau..kenapa? kerana aku pernah tnya dia lau cuci muka pakai apa..he said: sambil sabun badan,sabun muka...kata2nya bikin aku hampir pingsan. then aku tnya xda pencuci muka spesifik..selamba dia jwab..pakai jak siapa2 ponya di rumah..dan aku yakin mesti pencucui muka c Norilah ini jadi mangsa...maka aku kasi beli dia pencuci muka Garnier sebagai permulaan...bayangkan aku beli bnda e2 dec 2010, masa raya e2 hari masih ada g di tndas rumahnya d kg(hampir habes)..belabih beimat..hehe..baru ney aku da tnya dia masa keluar dating, pencuci mukanya msih ada...selalu dia mesti ckp ada g, skg ney senyum jak..nah,habes pon padan muka...kemudian aku g beli
dia punya hehe  
hygiene lelaki adalah benda yang paling bikin merimaskan, dari my father kemudian my abang Yb, kemudian anak buah aku yang tinggal dirumah aku sejak kecil zulkifli..semuanya sama jak..anak buah aku pepen pon aiyak..sabar jelah aku. and kemudian? my man? kuku beliau lah yg kadang kin begaduh owh.. dia selalu pegang tanah, jadi bila kuku panjang..maka panjanglah ceramahku haha..sebb e2 aku belikan beliau Dettol ney sebagai tanda aku sedang membebel akan kebersihan beliau...wakaka...tapi seriusnya...kita x kan mampu faham apa yang dorg fikir n apa yg ada dlm diri drg so...lets learn man haha... apa kah yang akan menanti aku pas kawen nanti pon..we just wait n see ^_______________________^