Thursday, November 3, 2011

life~~~~what i want? ^^

blue sky


that blue sky...sangat2 chantek masa ambil gmbarnya...masa ambil pic langit ney sedang baring atas padang lah kunu hehe..but after a while that blue sky made me thinking a lot about how's my life pass few year. I'm almost 24 years old and many thing i had achieve..such as my Degree, car license, go to University Sains Malaysia, go to Tawau, being engaged (married~~insyallh amin).. that mean i almost done 10 thing i want to do in my life.. ^^. who knew after that huge process, it's took me 23 years to completed it.. ^^ there are still many thing waiting for me in front..tiada benda yang boleh kita jangka..siapa jangka kan? in this journey, i found love that hurt me a lot...haha.. kalau cerita balek benda e2 boleh kin ketawa.. but anyway, dia sudah bahagia sekarg..suda kawen and ada anak.. separuh daripada perjalanan hidup ini ada cerita dia..yang paling meninggalkan kesan. entah kenapa..tapi kesannya memang terasa sampai skg even aku jadi suspicious dengan my fiance..semua pon gara2 trauma...eh salah2 bukan trauma tapi fobia hehe..
layang2 lah hehe
orang kata hidup ini bukan satu benda yang bersuka2 semata-mata.. ya aku akui e2 setelah aku mendewasa.. pengalaman menjadi remaja adalah benda yang paling hebat sekali. hehe..sampai terasa mau ulang lagi kunu ^^...tapi Allah bagi peluang kita hidup sekali yang mana macamana kita manfaatkan hidup ini jadi manusia berguna.. dulu aku hidup memang teda target apa2 lam hidup...i just walk my path without thinking of making it's as the best path ever.  but 2009 hati n minda ini terbuka jadi sangat luas. i waste my time for nothing dan honestly..aku suda capaikan cita2 my parents untuk tgk aku ada pelajarn tinggi,..dulu terfikir yang i want to get degree to satisfied everyone.. but now i realize hidup tanpa  keinginan macam layang2..terbang jak ikut angin..bila putus tali..terus hilang... i still remember masa bertunang, my sis Norsinah cakap dengan her maid yang dia sendiri x tau apa dalam fikiran aku..katanya even dia yang paling rapat dengan aku tapi dia still dont know who i am inside, what is in my brain, im an alien sometime.. even pon kalau someone tnya aku apa sebnrnya ada lam otak aku ne..aku memang x dapt jawab dengan baik..im still in the middle of learning... i still fikir yang sbnrnya ada bnda dalam hidup ney yg belum complete tapi i dont know what is that and still ada keinginan dalam diri ini...i can't answer ^_____________^
piece of art  

what i want in life is~~~~~many thing~~~~~..macamana aku mau achieve semua benda e2 adalah dengan cara melewati hidup2 dengan sebaik2nya...target kehidupan ini bukan setakat di dunia tapi di akhirat sana.. Now i'm willing to follow the path again, tapi kali ney path itu akan menjadi the best path in my life..so one day i wont regret..how am i going to do it? ^__^ only me and Allah know it..

Ya Allah..rahmatilah hambaMu ini